گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۸۴ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۳۳۱ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۴۷۷۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۹۵۹۷۶۱ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٥ - ۳۱۸۷ مورد

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی به پویش ملی کنترل فشار خون پیوست

شنبه ١٨ خرداد ١٣٩٨ ساعت ١٢:٢٦ ب.ظ   ( بازدید : 6842 نفر )


معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان‌شمالی همزمان در ساعات ابتدایی آغاز فاز اجرایی و مرحله غربالگری بسیج ملی کنترل فشار خون، با حضور در مرکز بهداشت بجنورد به این پویش پیوست.

 به گزارش وب‌دا، دکتر ولی الله حیاتی صبح امروز در آئین آغاز فاز اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در استان، اظهار کرد: سلامت جامعه و ارتقای شاخص‌های این حوزه از دغدغه‌های اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی اضافه کرد: پویش بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در همین راستا و به منظور جلوگیری از افزایش مبتلایان و کاهش عوارض بیماری در سطح کشور و استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه فشار خون بالا عوارض جدی به دنبال دارد و در صورت عدم کنترل، سکته‌های قلبی و مغزی و بیماری‌های کلیوی پیامد آن است، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در راستای اجرای سیاست‌های وزارت بهداشت، اجرای طرح مهمی را آغاز کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان‌شمالی ضمن تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای اجرای این طرح، افزود: مسئولین و متولیان طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در این استان باید تلاش کنند تا تمام نقاط دور و نزدیک را پوشش دهند.    

دکتر حیاتی با اشاره به اینکه از یک ماه گذشته تا کنون اطلاع رسانی مناسبی در خصوص فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن در خراسان شمالی صورت گرفته است، اظهار کرد: نحوه اجرای این طرح بسیار مهم است و با همکاری رسانه ها و صدا و سیما، تعداد بیشتری از افراد جامعه به حضور در پایگاه‌های سنجش فشار خون تشویق می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: اطلاع رسانی در زمینه کنترل فشارخون اقدام مهمی در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن و همچنین گام بزرگی در تحقق اهداف نظام سلامت برای نزدیک‌تر شدن به جامعه ای پرنشاط و پویا است.

وی با بیان اینکه استانداری خراسان‌شمالی به دانشگاه علوم پزشکی در راستای هرچه بهتر اجرا شدن طرح بسیج ملی کنترل فشار خون یاری می‌رساند، گفت: به امید آن که با کنترل فشار خون بالای افراد، شاهد جلوگیری از عوارض ناشی از این بیماری و کاهش هزینه‌های هنگفت درمان عوارض فشارخون باشیم.

شایان ذکر است در این آئین فشارخون معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی مورد سنجش قرار گرفت و اطلاعات مربوطه در سامانه ثبت فشارخون درج شد.


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



















جستجو
نحوه نوشتن نامه اداری (۹۰۵۶۸ بازدید)
سامانه فیش حقوقی (۳۸۹۳۹ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...