parcham جهش تولید،با مشارکت مردم

رسالت

ماموریت دانشکده پرستاری و مامایی خراسان شمالی عبارت است از تعلیم و تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد بر مبنای آخرین دستاوردهای علمی و روز دنیا و در عین حال منطبق با اصول و ارزش های اسلامی و اخلاق حرفه ای (پرستاری) جهت ارائه خدمات موثر بر سلامت متناسب با نیازهای در حال تغییر جامعه برای آحاد مردم منطقه و کشور از پیشگیری تا بازتوانی، که قطعاً این فرآیند از طریق جذب دانشجویان پرستاری از طریق کنکور سراسری صورت گرفته و دانشکده پرستاری با ایجاد بستر مناسب و فراهم نمودن شرایط مطلوب آموزشی و با بکارگیری شیوه های نوین تدریس و استفاده پیشرفته ترین متون و تکنیکهای آموزش پرسـتاری و مامایی روز جهان و از طریق برنامه ریزی و هدایت برنامه های آموزشـی در راسـتای اهداف و ماموریت سـازمان گام برخواهیم داشت.

چشم انداز

در این برنامه راهبردی، ما برآنیم تا با توکل به خدای متعال و به حول قوه الهی و الهام از سند چشم انداز بیست ساله کشور، نقشه تحول نظام سلامت کشور و با بهره گیری از امکانات، دانش و فناوری های نوین، حداکثر توانمندی کارکنان، همکاری بین بخشی و حمایت دانشگاه، یکی از سه دانشکده پرستاری برتر غیر قطب مرکز استان کشور شناخته شویم.

هدف کلان

تربیت افرادی است که به عنوان پرستار قادر به ارائه خدمات درمانی، پیشگیری، آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای، مدیریتی بوده و جهت تامین، حفظ و ارتقاء سلامت فرد، جامعه و خانواده به فعالیت بپردازند.

اهداف اختصاصی

  • تربیت دانشجویان مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل دینی و ایمانی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب
  • استفاده از هوش مصنوعی جهت توزیع عادلانه منابع، ایجاد فرصتهای برابر در آموزش در راستای سند جامع هوشمندسازی
  • توسعه و ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش پاسخگو در راستای تأمین نیاز و تقاضای نظام سلامت کشور
  • توسعه و ارتقاء سطح علمی و توانمندی اعضای هیات علمی برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و حرفه ای
  • توسعه منابع (تامین فضای فیزیکی، تجهیزات و منابع مالی) و زیرساختهای
  • تربیت دانش آموختگانی کارآمد و آشنا به نیازهای سلامت و منطقه ای کشور
  • تربیت دانشجویان مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل دینی و ایمانی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب
  • توسعه فعالیت های فرهنگی به منظور بستر سازی فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی دانشجویان و اعضاء هیئت علمی و کارکنان
  • ارتقای مستمر کمی و کیفی برنامه های آموزشی بر اساس نیازهای سلامت جامعه، اسناد بالادستی و تغییرات علمی علوم پزشکی
  • رعایت عدالت آموزشی در برنامه های آموزشی فرآیندهای یاددهی و ارزشیابی ها
  • جلب مشارکت اساتید و فراگیران در تصمیم گیری های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی

راهبردهای آموزشی

  • تدوین، بازنگری و اجرای برنامه های آموزشی در جهت پاسخگویی نیازهای واقعی جامعه
  • آموزس های مهارت محور
  • مشارکت فعال دانشجویان در فرآیندهای مختلف آموزشی
  • ارزیابی مهارت محور
  • آموزش مبتنی بر شواهد
  • بهره مندی از اساتید باتجربه و توانمند سایر دانشگاه ها 

 

 

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید