گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۰۰۲ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۰۴۰ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۶۱۷۲ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۹۶۵۱۱۸ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٥ - ۳۱۸۷ مورد

چند نکته برای نگهداری بهتر از لپ تاب

سه شنبه ٣ خرداد ١٤٠١ ساعت ١٢:١٧ ب.ظ   ( بازدید : 439 نفر )


اگر از لپ تاپ خود به خوبي مراقبت كنيد بدون شك عمر مفيد آن بيشتر خواهد شد و كمتر نیاز به تعمير آن خواهيد داشت . در ادامه  نکاتی در این خصوص آمده است.

 از کول پد (كولر لپ تاپ ) استفاده كنيد

این وسیله دارای پایه هایی بالاتر از سطح زمین هستند و چندین خنک کننده ( فن ) همراه خود دارند که باعث خنک شدن و بهبود کار آیی لپ تاپ شما میشود برق این دستگاه از طریق USB  تامین می شود و دارای مصرف کمی می باشد.

پیشنهاد می شود در مکانهای گرم و استفاده های طولانی مدت از لپ تاپ از این وسیله استفاده کنید.

400836(01)B.jpg

لپ تاپ خود را مدام شارژ نکنید

در حال حاضر بیش تر کاربران حتی در محیط های کاری هم ترجیح می دهند که از لپ تاپ شخصی خودشان استفاده کنند اما شارژ باتری لپ تاپ یا شاید بتوان گفت نحوه درست شارژ کردن آن یک معضل اساسی در میان کاربران شده است. بسیاری از کاربران با شارژ مداوم به باتری ضربه می زنند و برخی دیگر با مصرف تا حد آخر شارژ، به نوع دیگری باعث کاهش طول عمر باتری خواهند شد. نکته بسیار مهمی که باید در هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه داشته باشید این است که بعد از خرید بهتر است که از لپ تاپ خود استفاده کنید تا شارژ آن، به صورت کامل به اتمام برسد، بعد از این که خاموش شد، رایانه خود را به مدت ۱۲ ساعت به شارژ بگذارید. در حین این مدت از آن استفاده نکنید. یادتان باشید اگر باتری شما مدام در حال شارژ باشد، از طول عمر آن به سرعت کاسته خواهد شد.

 در هنگام اتصال مستقیم به برق باتری را دربیاورید

 اگر از آن دسته کاربرانی هستید که مدت زیادی را پشت لپ تاپ سپری میکنید و لپ تاپ شما مستقیم به برق متصل است ، باید باتری لپ تاپ خود را در آوردید در غیر این صورت به صورت جدی به باتری لپ تاپ شما آسیب وارد میشود. اما این خارج کردن باتری از لپ تاپ و گذاشتن ان در جایی دیگر باید هر چند وقت یک بار از باتری لپ تاپ دوباره استفاده شود ، در غیر این صورت امکان خراب شدن باتری افزایش میابد .

حمل و نقل نوت بوک

 اگر می خواهید لپ تاپ خود را جابه جا کنید باید همواره نکاتی را رعایت کنید در غیر این صورت لپ تاپ شما آسیب های جدی را جبران خواهد کرد از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 چنانچه در داخل درایو خود سی دی یا دی وی دی دارید قبل از حمل لپ تاپ  آنرا خارج نمائید .

لپ تاپ  را خاموش کنید یکی از قسمت های مهم و آسیب پذیر لپ تاپ هارد دیسک آن است که باید بسیار مراقبت شود به  همین دلیل در لپ تاپ های جدید قابلیت HDD Protection تعبیه شده است. به طوری که اگر ضربه ای به لپ تاپ بخورد وقتی لپ تاپ روشن است، هارد را خاموش می کند تا از صدمه به آن جلوگیری کند.

لپ تاپ خود را از مواجه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان های شدید دور نگه دارید .

هر گونه کابل و وسایل متصل به لپ تاپ مثل کابل شبکه ، سیم ماوس یا اسپیکر (بلند گو ) را از لپ تاپ جدا کنید.

صفحه نمایش را به طور کامل ببندید طوری که در جای مخصوص به خودش قرار گیرد .

بهتر است برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه که ممکن است لپ تاپ شما را تهدید  کند از کیف های مخصوص لپ تاپ استفاده کنید .

لپ تاپ خود را از مواجه با گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان های شدید دور نگه دارید .

براي نگهداري لپ تاپ از كيف استفاده كنيد

استفاده از كيف لپ تاپ بخصوص براي افرادي كه زياد مسافرت مي كنند، حياتي است. اين كيف ها داراي يك لايه بالشتك و يك لايه محافظ است كه از نوت بوك شما در برابر ضربه، خراشيدگي، تكان هاي شديد و لرزش محافظت مي كند. و اگر يك كيف لپ تاپ با كيفيت و ضد آب داشته باشيد در صورتيكه در زير باران گير بيفتيد مشكل نفوذ آب را نخواهيد داشت. و اگر نا خواسته لپ تاپ از دست شما بيفتد احتمال صدمه ديدن يا صدمه جدي ديدن آن بسيار كمتر است. فايده ديگر استفاده از كيف نفوذ كمتر گرد و خاك به داخل آن است بنابراين خنك كاري آن بهتر انجام خواهد گرفت. بهتر است يك پارچه يا كاور مناسب در كيف لپ تاپ خود داشته باشيد و وقتي كه مي خواهيد لپ تاپ خود را خاموش كرده مدت طولاني  روي ميز رها كنيد، بهتر است روي آن را بپوشانيد تا گرد خاك بداخل آن نفوذ ننمايد.

1597207_B_8.jpg

اگر لپ تاپ خود را استفاده نمي كنيد آن را خاموش كنيد

بر خلاف كامپيوتر هاي روميزي لپ تاپ ها به گونه اي طراحي نشده اند تا يك كامپيوتر دائم كار باشند. كامپيوتر شخصي شما مي تواند چند هفته به طور مداوم كار كند تا مثلاً فايل هاي ويديويي مورد نظر شما را از اينترنت دانلود كند. ولي لپ تاپ چنين كامپيوتري نيست. بنابراين بهتر است هر گاه از آن استفاده نمي كنيد، خاموشش كنيد. پيشنهادي كه براي جلوگيري از روشن ماندن زياده از حد لپ تاپ مي تواند مفيد واقع شود استفاده از تنظيمات Power Option در كنترل پنل ويندوز است. اين قابليت براي مديريت مصرف انرژي مورد استفاده قرار مي گيرد و شما مي توانيد از آن براي خاموش كردن ابتدا هارد ديسك و سپس خود لپ تاپ استفاده كنيد.

 


منبع : دانشکده پرستاری و مامایی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



















جستجو
نحوه نوشتن نامه اداری (۹۰۷۹۹ بازدید)
سامانه فیش حقوقی (۳۹۱۸۷ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...