گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۸۳ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۴۰ مورد

تعداد بازدید های دیروز : ۱۰۵۸ مورد

تعداد بازدید های هفته : ۶۴۳۷ مورد

تعداد بازدید های کل : ۱۹۶۵۷۱۴ مورد

پر بازدید ترین روز : ١٤٠١/٩/٥ - ۳۱۸۷ مورد

تولد سه‌قلوهای دشتی زیر چتر حمایتی دانشگاه علوم پزشکی استان

چهارشنبه ٧ تیر ١٤٠٢ ساعت ١١:٣١ ق.ظ   ( بازدید : 774 نفر )


امروز در مراسمی به مناسبت تولد 3 قلوهای دشتی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه جمعی دیگر از مسئولان، در بیمارستان بنت الهدی بجنورد حضور یافتند و به ملاقات مادر نوزادان رفتند، در این مراسم حجت الاسلام رضا نوری از خدمات دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشت و درمان برای اقدامات حمایتی در راستای جوانی جمعیت، تشکر و قدردانی کرد.

 

به گزارش وب‌دا، دکتر جواد شاهین‌فر روز چهارشنبه 7 تیرماه 1402 در این مراسم با بیان اینکه، دانشگاه علوم پزشکی، حمایت از کسانی را که جمعیت جوان را به کشور تقدیم می‌کنند، تکلیف دانسته و مناسب با آن قوانین جمعیتی را اجرایی می کند، تأکید کرد: علاوه بر آن در راستای اهداف حمایتی دانشگاه از جوانی جمعیت، بسته های خدمتی برای مادران چند قلو زا و مادران نیازمند مراقبت ویژه تعریف شده است که طبق آن تمام مادران مذکور از زمان 6 ماهگی بارداری، تحت پوشش دانشگاه قرار می‌گیرند تا ضمن جلب رضایتمندی، زمینه‌سازی افزایش تولد ها در استان فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه همچنین در همین راستا، مادران باردار، شیرده و اطفال زیر 5 سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرند، اعلام کرد: اکنون حدود 4 هزار نفر تحت پوشش دانشگاه هستند و از خدمات و بسته‌های خدمتی بهره‌مند می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: خدمات بهداشتی و درمانی به مادران نیازمند مراقبت ویژه تا زمان تولد نوزاد کاملا رایگان ارائه می‌شود و خدمات مورد نظر برای نوزاد در صورت نیاز نیز رایگان خواهد بود.

 

دکتر شاهین‌فر با اشاره به اینکه تشویق و ترویج زایمان بی درد در راستای افزایش زایمان، از برنامه‌های دانشگاه است گفت: سالیانه13 هزار نفر، تولد زنده در استان انجام می شود که 66.8 درصد آن‌ها زایمان های طبیعی بی درد هستند.

 

وی یادآوری کرد: توسعه گستره خدمات به مادران باردار، در برنامه‌ریزی‌های دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

وی به استقرار دستگاه‌های مجهز درمان ناباروری در بیمارستان بنت الهدی بجنورد نیز اشاره و اعلام کرد: اولین تست مثبت در خرداد ماه امسال ثبت شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این مراسم با تقدیر از حمایت‌های سرپرست دانشگاه از این مادر و نوزادان تازه متولد شده، گفت: به همه جوان‌ها ازدواج و فرزندآوری را توصیه می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه فرزندان به محض تولد رزق خود را می آورند و اگر قناعت وجود داشته باشد نباید نگران رزق و روزی فرزندان بود، به آیه شریفه نحن نرزقکم اشاره و عنوان کرد: فرزندان را به بهانه گرسنه ماندن از بین نبرید.

 

وی با یادآوری اینکه امروز نیازمند افزایش جمعیت هستیم، ابراز کرد: در برهه ای از زمان، افت جمعیتی داشتیم و اکنون نیاز است به فرزند آوری و تامین نشاط زندگی توجه شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین در این مراسم اذان را به گوش نوزادان خواند.

 

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان نیز که در این برنامه حضور داشت، حمایت‌های انجام شده از چند قلوزایی را برشمرد و گفت: بنیاد 15 خرداد به محض باخبر شدن از تولد این نوزدان در راستای اجرای برنامه حمایتی خود، در یک بخش 3 بسته لبخند مادری شامل 21 قلم کالای ضروری از محصولات تولید داخل، هر کدام به ارزش 80 میلیون ریال، کارت هدیه 30 میلیون ریالی و 6 ماه پوشک رایگان برای 3 قلوها را تامین و اهداء کرده است.

 

دکتر شکیبا ادامه داد: در بخش دوم حمایت ها برای اشتغال زایی پدر نوزادان، با همکاری بنیاد برکت ستاد حمایت می‌شود.

 

بنابراین گزارش؛ مادر 3 قلوهای دشتی، چندی پیش در سفر رئیس دانشگاه به روستای دشت توسط تیم همراه شناسایی و با دستور مستقیم دکتر شاهین‌فر، مادرباردار با اسکان در هتلی در بجنورد تحت مراقبت‌های ویژه درمانی و بهداشتی قرار گرفت که در این راستا شاهد همکاری درمانگاه سپاه جوادالائمه(ع) بجنورد در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان بودیم.

 

گفتنی است؛ در این مراسم بسته‌های لبخند مادری به همت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای حمایت از سیاست های افزایش جمعیتی به خانواده سه قلوها اهدا شد.

 

 


منبع : صفحه اصلی فارسی سال 1397 چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.



















جستجو
نحوه نوشتن نامه اداری (۹۰۸۱۴ بازدید)
سامانه فیش حقوقی (۳۹۱۹۰ بازدید)

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...